خدمات تخصصی مشاوره خانواده و کودک در شرق تهران

کلینیک خانواده و خدمات نوروفیدبک در شرق تهران ویژه مشکلات یادگیری کودکان و اضطراب بزرگسالان

خدمات تخصصی مشاوره خانواده و کودک در شرق تهران

کلینیک خانواده و خدمات نوروفیدبک در شرق تهران ویژه مشکلات یادگیری کودکان و اضطراب بزرگسالان

مشکلات نوشتاری کودکان کلاس اولی








نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

مشکلات نوشتاری کودکان کلاس اولی

این روزها مراجعه بسیاری از خانواده به کلینیک نشان می دهد که اغلب بچه های کلاس اولی و متاسفانه حتی دومی ها در"مهارت های ظریف" انگشتان دست ضعیف هستند و همین باعث می شود خطوط یا حروف را بسیار کم رنگ ترسیم کنند؛ همین باعث می شود معلم یا اطرافیان فکر کنند کودک کندنویسی دارد.

در حالی که مهارت های ظریف انگشتان شکل نگرفته است و نیاز به تمرین دارد. اگر ادامه پیدا کند کودک در ماه آبان و آذر که کلمه هایی را یادمی گیرد و باید بنویسد، جا می افتد حتی ممکن است به اشتباه به عنوان کودک کم دقت تشخیص داده شود.

اگر مطالب قبلی من را خوانده باشید متوجه شدید خیلی تاکید کردم که بهترین زمان برای تمرین تابستان است و متاسفانه این طور که من سال ها دیدم، متوجه شدم مراکز پیش دبستانی در سطح وسیعی کم لطفی می کنند و خیلی راحت از کنار مشکلات ترسیمی بچه ها می گذرند یا اغماض می کنند در حالی که مشکلات مربوط به مهارت های ظریف انگشتان دست با چند تمرین ساده قابل حل است.

به صراحت می گویم فرزندان شما در مراکز پیش دبستانی مورد کم لطفی مسئولین و مربی قرار می گیرند و  کاری برای آنها انجام نمی شود علی رغم اینکه داشتنِ روانشناس و متخصص را در بوق و کرنا می گذارند در حالی که این مراکز حتی مهدها صرفا نگهدارنده فرزندان شما هستند تا اینکه مربی خوبی باشند که قدرت تشخیص و آینده نگری داشته باشد.

 

از این رو تقاضا دارم اگر از همین روزهای آغازین سال با مشکلات ترسیمی که بیان شد مواجه هستید مثلا کم رنگ ترسیم کردن، به حدی که قابل تشخیص نباشد، یا اینکه کودک شکل را خیلی ساده و ایتدایی ترسیم می کند به حدی که خیلی از قسمت های شکل را حذف می شود و در همین حال اشکال به سمت پایین کاغذ یا بالای کاغذ شیب پیدا می کند ، خیلی سریع ابراز خستگی می کند و مرتب می گوید نمی توانم، حتما از متخصص روانشناس کودک کمک بگیرید.


تلفن پذیرش کلینیک: 02177249607


صدای مشاور تهران و شهرستان:9099071164


(تماس از تلفن های ثابت  بدون پیش شماره همه روزه و ایام تعطیل)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.